Powiadomienia push? Czym są i jak je wykorzystywać w e-commerce?

Klienci uwielbiają czuć się poinformowaniu. Sytuacją optymalną jest , jeśli odbierając dany komunikat użytkownicy mają wrażenie, że jest on ściśle dopasowany do ich zainteresowań i dedykowany wyłącznie ich potrzebom. Takie zadanie komunikacyjne na stronie świetnie realizują powiadomienia typu push. Czym są i w jaki sposób wykorzystać ich potencjał w e-commerce? Mamy dla Was kilka porad.

Jedno okno – setki możliwości

Małe okienko, wielkie możliwości? Powiadomienia push to ważny aspekt rozwoju sektora e-commerce. Dlaczego są skuteczne? Przede wszystkim ze względu na wysoką odporność na działanie programów typu AdBock. Zięki temu tego typu powiadomienia mogą być skutecznym rozwiązaniem reklamowym dedykowanym użytkownikom, do których nie dotrą standardowe reklamy.

Każdy użytkownik jest unikalny

Ponadto okienka push to sposób na to, żeby dotrzeć do użytkowników ze spersonalizowanym komunikatem na każdym etapie zakupów. Dzięki temu za sprawą tego typu rozwiązań można nie tylko zachęcić do zakupów oferując rabat, ale również przeprowadzić ankietę satysfakcji konsumentów z poziomu obsługi lub  jakości towarów.

Klienci uciekają z Waszej strony na ostatnim etapie zakupów? Porzucone koszyki to zmowa większości właścicieli sklepów internetowych. Okienka push mogą okazać się świetnym rozwiązaniem na ratowanie koszyków. Wysłanie powiadomienia o dodatkowym rabacie lub darmowej wysyłce może być haczykiem, który zwiększy ilość konwersji.

Spersonalizowana wiadomość

E-mail marketing jest ważnym elementem realizacji strategii promocyjnej wielu firm. Niestety open rate i wskaźnik klikalności w wielu przepadkach kampanii odbiega od oczekiwanych przez właścicieli sklepów online rezultatów. Średnio CTR powiadomień push jest czterokrotnie wyższy niż w przypadku klasycznego e-mail marketingu. Dlatego tego typu rozwiązanie może okazać się świetnym sposobem na uzupełnienie akcji mailingowych oraz prowadzenia inicjatyw niezależnych zastępujących newslettery.

Content marketing stał się filarem budowania efektywności reklamowej. Ważnym elementem wdrażania strategii contentowej jest m.in. blog, jednak wiele osób skarży się na to, że budowanie bazy regularnych odbiorów, którzy z perspektywie czasowej zamieniają się w klientów jest trudne. W skrócie wpisy blogowe często nie przynoszą konwersji. Okienka push mogą okazać się przydatnym narzędziem wsparcia sprzedaży przy wykorzystaniu bloga. Być może czytelnicy poradnika blogowego nie są jeszcze gotowi do dokonania zakupu, jednak po kilku dniach ta potrzeba może się w nich zintensyfikować. Dlatego wysłanie z opóźnieniem kilkudniowym powiadomienia typu push może być skutecznym sposobem na przypomnienie o naszym sklepie i skłonienie do zakupu.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *