Na czym polega marketing afiliacyjny?

Rozwój technologi i ogromna konkurencja na rynku sprawiają, że przedsiębiorcy prześcigają się w nowych metodach promocji biznesu. Od pewnego czasu bardzo popularną formą, coraz częściej wykorzystywaną przez właścicieli firm, jest marketing afiliacyjny. Za jego twórcę uznaje się założyciela firmy Amazon – Jeffa Bezosa. Czym dokładnie jest marketing afiliacyjny i czy warto wykorzystać go w swoim biznesie? Jak zacząć działania? Tego wszystkiego dowiesz się z naszego artykułu. Zapraszamy do lektury!

Co nieco o marketingu afiliacyjnym

Czym jest marketing afilacyjny

Marketing afiliacyjny jest jedną z metod marketingu internetowego. Polega na tym, że podmioty niezwiązane z firmą polecają jej produkty w zamian za część udziału w zysku. Może to być zarówno procent kwoty od transakcji, jak i jedna, stała, z góry ustalona stawka. W całym procesie biorą udział:

Reklamodawca – osoba chcąca sprzedać produkt lub usługę z wykorzystaniem zewnętrznego kanału

Partner – to osoba dysponująca kanałem, w którym zamieszcza się komunikat reklamowy na temat produktu lub usługi reklamodawcy

Klient – trafia na informacje o produkcie w kanale partnera, z którego przechodzi bezpośrednio do zakupu u reklamodawcy

Aby zrozumieć sposób działania jeszcze lepiej, wyobraźmy sobie hipotetyczną sytuację. Osoba posiadającą własny produkt, sprzedaje go na swojej stronie internetowej. Jednak jest na niej bardzo mały ruch, a co za tym idzie sprzedaż produktu jest bardzo słaba. Zgłasza się więc do Partnera, który ma dostęp do potężnego kanału, może to być również strona internetowa. Umieszcza tam informacje w produkcie reklamodawcy, a po kliknięciu, odbiorca zostaje przeniesiony już bezpośrednio na stronę reklamodawcy. Tym samym generuje zwiększony ruch i zachęca klientów do zakupu. Za każdy produkt, który został sprzedany, dzięki jego kanałowi otrzymuje zapłatę. Wynagrodzenie te, również może przybierać jedną z trzech form:

a) Pay Per Sale – jest to określona część/procent przychodu z zakupu
b) Pay Per Click – odgórnie ustalona kwota za każde kliknięcie w reklamę
c) Pay Per Lead – konkretna kwota za każde określone działanie wykonane przez klienta. Może to być wypełnienie formularza, wejście na stronę, zamówienie konkretnych produktów itd.
Pay Per Action – zapłata za wykonanie czynności takiej jak np. obejrzenie filmiku.

Jakie korzyści daje marketing afiliacyjny?

Plusy marketingu afilacyjnego

Popularność tej formy promocji nie powstała bez powodu. Niesie ona za sobą ogrom korzyści.
Przede wszystkim profesjonalne i poprawnie przeprowadzone działania afiliacyjne sprawiają, że zarówno reklamodawca, jak i partner, są zadowoleni z efektów. Każda ze stron korzysta na współpracy i każdej zależy na tym, by sprzedać jak największą ilość produktu. Podstawową zaletą jest więc zwiększenie przychodów. Zdecydowanym plusem w tej formie reklamy, jest również fakt, że płaci się tylko i wyłącznie za uzyskane efekty. Partner nie dostaje żadnej zapłaty, jeśli określone warunki nie zostaną spełnione. Pod tym względem, to jedna z najlepszych form marketingu. Zainwestowane pieniądze zawsze przynoszą pozytywny skutek. Tym samym nie marnuje się czasu ani budżetu na nietrafione kampanie marketingowe. Co więcej, dodatkową zaletą jest zwiększenie rozpoznawalności marki. Dzięki współpracy z wieloma partnerami cała firma, jak i sam produkt stają się bardziej znane wśród odbiorców. Jest to niejako darmowy efekt uboczny marketingu partnerskiego.

Czy działania afiliacyjne nadają się dla każdego?

Na pierwszy rzut oka, może się wydawać, że nie każda branża wpisuje się w wizję marketingu afiliacyjnego. Jest to jednak błędne podejście. Tak naprawdę każda firma bez wyjątku jest w stanie czerpać korzyści z tej formy promocji. Oczywiście najlepsze efekty osiągają tutaj marki związane ze sprzedażą online. Wszystko to jednak kwestia dobrania odpowiedniej, dopasowanej do naszych potrzeb, sieci afiliacyjnej. Chociaż warto również pamiętać o tym, że sieci afiliacyjne zwykle są bardzo elastyczne. Zazwyczaj chętnie wychodzą naprzeciw celom i oczekiwaniom, jakie stawia przed nimi dana firma czy sklep internetowy.

 

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *