Marketing szeptany – najlepsze agencje w Polsce.

Buzz marketing, czy marketing rekomendacji to jedna z bardziej skutecznych metod na inspirowanie pozytywnej renomy marki w Internecie. Nic dziwnego, że specjalizuje się w tym rodzaju marketingu wiele agencji, jest on bardzo popularny wśród przedsiębiorców, ale także instytucji czy polityków, a nawet całych ugrupowań politycznych. Jest na to duże zapotrzebowanie, a zatem agencji tych jest coraz więcej. Jedne mają bardzo duże doświadczenie i świetnie przeszkolonych pracowników, inne dopiero zaczynają i muszą się jeszcze wiele nauczyć. A jeśli chodzi o wizerunek marki, najlepiej jest znaleźć renomowaną agencję, bo popełnić błąd jest łatwo, a naprawić go – bardzo ciężko. Internet nigdy nie zapomina i rzadko wybacza.

Czym jest marketing szeptany?

To sposób bazujący na bardzo skutecznym, starym mechanizmie społecznym – rekomendacji, plotce, szepnięciu do ucha. Osoba polecająca, będąc zadowolonym konsumentem, poleca wyjątkowo nawilżający krem sąsiadce, znajomej, siostrze. Ot tak, po prostu dlatego, że sprawdziła i jest z niego zadowolona. Osoba, której polecono, ma z tego wymierną korzyść – kupuje sprawdzony produkt, więc nie ryzykuje. I wszyscy są zadowoleni i każdy coś zyskuje. Dlatego marketingowcy zaczęli przenosić ten mechanizm do Internetu, ponieważ po prostu jest to niesamowicie skuteczne.

Jedynym założeniem jest, że osoba, która szuka opinii, rekomendacji musi zaufać osobie opiniującej. Jeśli tworzymy rekomendacje na zlecenie, musimy doskonale znać zalety produktu, ale wymienić nie wszystkie, może podać jakąś wadę, równoważąc ją inną zaletą. Chodzi o to, żeby wyglądało to naturalnie, jak polecenie klienta, który kupił i jest zadowolony, ale wymienia zalety i wady, dzieli się z innymi swoimi wrażeniami, podaje szczegóły użytkowania. Bardzo istotny jest fakt, że potencjalni klienci trafiają na tego rodzaju rekomendacje podczas poszukiwania produktu, tuż przed jego zakupem.

Większość osób obecnie przeszukuje Internet przed dokonaniem transakcji, zwłaszcza jeśli chodzi o droższe rzeczy, ale nie tylko, niektórzy już automatycznie wrzucają wszystko do przeglądarki i szukają opinii. Jeśli zdecydowana większość jest pozytywna, dokonają zakupu, jeśli nie – może znajdą produkt konkurencyjny. Dlatego tak ważne jest, żeby to o naszym produkcie pisano pozytywnie, może się okazać, że konkurencja działa lepiej od nas i klient poszukując naszego produktu, zostanie przekonany do alternatywnego. A to dla nas strata, więc najlepiej być przed nimi w różnych miejscach w Internecie.

Jakie cechy powinna posiadać najlepsza agencja?

W marketingu szeptanym największe znaczenie odgrywają ludzie, którzy go wykonują. I tutaj niespodzianka, nie jest tak, że muszą mieć wyższe wykształcenie, dyplomy i wiele lat doświadczenia w zawodzie. Tutaj liczy się po prostu naturalność i umiejętność rozmawiania z innymi. Chodzi o nawiązywanie relacji, odpowiadanie na pytania, kształtowanie pozytywnego wizerunku marki, ale z ukrycia. Nasz pracownik nie może zostać rozpoznany jako zatrudniony przez markę, więc musi rozumieć istotę marketingu szeptanego bardzo dobrze. Chodzi o to, żeby polecać, ale tak, jak robią to zadowoleni klienci.

Najlepsze agencje marketingowe mają ludzi, którzy są już użytkownikami wielu forów z różnych branż, mają konta na portalach społecznościowych. Chodzi o to, że jeśli chcemy być wiarygodni, nie możemy być nowymi użytkownikami, tylko takimi z długą historią. Fora to często bardzo zamknięte społeczności.
Co więcej, dobre agencje prowadzą dokładne monitoringi sieci, w których miejscach mówi się o naszej branży, o naszych produktach, jak działa konkurencja. Taka agencja jest w stanie „wysłać” swoich ludzi tam, gdzie zachwalają swoje produkty firmy konkurencyjne po to, żeby nasz produkt również się tam pojawił. Skoro oni już tam działają, to znaczy, że klienci przeczytają tam opinie.

Co ponadto?

Dobra agencja prowadzi również monitoring wpisów pojawiających się w sieci odnośnie Twojej firmy i jeśli zdarzą Ci się negatywne komentarze, wpadki czy jakiś hejt na forach, ona będzie umieć zadziałać – odpowiedzieć w taki sposób, żeby nikt nie miał wątpliwości, że Twój produkt jest najwyższej jakości, a Twoja marka jest najlepsza na świecie. Najlepsze agencje mają pracowników odpowiedzialnych za przeglądanie sieci przez niemal cały czas.
Najlepsze agencje to takie, które mają jasny i przejrzysty, a przede wszystkim dopasowany do Twoich potrzeb system współpracy. Komunikacja to bardzo ważny aspekt, najlepiej, żebyś dostawał raport z działań agencji co jakiś, wcześniej ustalony przez obie strony, czas. Dobrze jest również, jeżeli agencja bierze pod uwagę Twoje pomysły, założenia, plany. Najlepiej wypracować sobie dobry, pasujący obu stronom system komunikacji, to ważne również z powodu wyeliminowanie ewentualnych nieporozumień.

Jeszcze na jedną rzecz zwróć uwagę przy decydowaniu o wyborze agencji – niech to będzie firma z doświadczeniem. Marketing szeptany co prawda nie wymaga kwalifikacji od szeregowych pracowników, ale musi być dobrze zarządzana i nadzorowana. Jej pracownicy muszą być wyczuleni na delikatny charakter działań przy tym rodzaju marketingu. To, czy udało im się wypromować wizerunki jakichś znanych marek, jest nie do przecenienia. Zapytaj, w jaki sposób to zrobili, gdzie działali, czy klient narzucał sposób działania, czy sami kreowali kampanię. To wszystko szalenie istotne informacje.

Jakie są najlepsze agencje marketingu szeptanego w Polsce?

Portal Interaktywnie.com, jeden z największych portali marketingowych w Polsce podaje kilka najbardziej polecanych agencji, zajmujących się marketingiem szeptanym:
1. BUZZ Group sp. z o.o. – wykonuje usługi za pomocą social mediów, forów internetowych oraz portali videosharingowych, tworzy także kampanie oparte o kreatywny koncept.
2. BUZZ MEDIA – oferuje optymalne rozwiązania offline i online, na jej czele stoi Paweł Suchocki, który kreuje innowacyjne kampanie.
3. General Trends – działa od 2007 roku, skupia się na marketingu rekomendacji full service. Zrzesza slitarną grupę trendsetterów. Agencja wpływa na wybory tysięcy konsumentów.
4. Friends&Brands – marketing rekomendacji, współpraca z influancerami, kampanie na forach i blogach.
5. Harder&Harder – z kolei działa stawiając na integrację technik marketingu WoM&Social z pozostałymi kanałami i formami komunikacji, czego efektem jest skuteczna relacja z grupą docelową.

Te agencje można uznać za liderów rynku marketingu szeptanego. Oczywiście, nie do końca należy się tym kierować przy wyborze agencji, z którą chcemy współpracować. Każdy biznes wymaga indywidualnego podejścia i ma własne założenia. Być może dla niedużego biznesu, działającego lokalnie będzie dobra mniejsza, lokalna agencja, dla której będziemy klientem numer jeden niż renomowana agencja ze stolicy, dla której będziemy jednym z wielu biznesów. Ważne, żeby dokładnie przeanalizować, czego potrzebujemy od agencji i wybrać tą, która spełnia nasze oczekiwania. Bo najlepsza agencja marketingu szeptanego to ta, które potrafi przekonać nas do tego, żeby to właśnie z nią współpracować, czyż nie?

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 3.7]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *