Jak rekrutować pracowników do działu marketingu?

Marketing to dziedzina łącząca w sobie wiele zagadnień i działań. Dlatego procesy rekrutacyjne osób mających zdolności reklamowe we krwi są niezwykle trudne. Przygotowaliśmy, więc dla Was Kika podpowiedzi jak zbudować prężnie działający dział marketingu w obrębie własnej firmy.

Kreatywny wizjoner

Marketing to istny żywioł, gdzie powtarzalność i przewidywalność nigdy nie powinny mieć miejsca. Klient zaskoczy, to klient zainteresowany. Dlatego osoby działające w segmencie budowania kampanii reklamowych po prostu muszą wyróżniać się kreatywnym podejściem do powierzonych działań. Dotyczy to zarówno firm działający w sektorze e-commerce, jak i działalności aktywnych w trybie offline. Umiejętność niebanalnego podejścia do powierzonych zadań powinna obejmować zarówno osoby na szczeblu asystentów, jak i dyrektorów, czy managerów. W świecie reklamy kreatywność jest po prostu absolutną koniecznością.

Poukładany analityk

Proces twórczy to niezwykle istotny element budowania potęgi marketingowej, jednak nawet najbardziej spektakularna kampania reklamowa potrzebuje gruntowanie analizy. Dlatego osoby działające w reklamie muszą posiadać również umiejętności logicznego myślenia i trafnego wyciągania wniosków. Wielu osobom połączenie kreatywności i analityki wydaje się wręcz niemożliwe, jednakże uspokajamy. Istnieją osoby, które świetnie łączą te dwa światy, dlatego umiejętnie przeprowadzony proces rekrutacji, z pewności pozwoli Wam odnaleźć takie marketingowe perełki na rynku pracy.

Zapał pilnie potrzebny

Nawet najlepiej przygotowany pod kątem teoretycznym pracownik bez tej iskierki w oku, która napędza działania reklamowe, nie będzie pracował efektywnie. Dlatego  prowadząc rekrutację osób mających zasilić Wasz dział marketingu warto zwrócić uwagę na takie aspekt, jak chęć i gotowość do pracy. Co mamy na myśli? Ktoś, kto kilkukrotnie zmienił termin rozmowy rekrutacyjnej lub spóźnił się na nią bez wyraźnego uzasadnienia może nie być idealnym kandydatem na to stanowisko. Wyłączamy oczywiście historie typowo losowe, na które potencjalny pracownik nie miał wpływu.

Znalezienie odpowiednich kandydatów do pracy w marketingu online, czy offline bywa niekiedy procesem żmudym i czasochłonnym. Jednak pamiętajmy, że reklama jest dźwignią naszego biznesu i niekiedy warto poświecić wiele energii na znalezienie idealnych pracowników, bowiem to właśnie oni będą budować potencjał rozwojowy naszego biznesu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *