na czym polega kanibalizacja treści

Czym jest kanibalizacja treści?

Co to jest kanibalizacja treści? Wartościowa treść w Internecie, to coś czego wciąż brakuje. Dzięki niej można lepiej pozycjonować witrynę i sprawiać, że będzie ona docierała do szerszego grona odbiorców. To natomiast może przekładać się na zwiększenie sprzedaży czy świadomości marki wśród klientów. Jednak tworząc treść czasami może wkraść się pewien błąd, który będzie kosztował przedsiębiorstwo bardzo dużo, jeżeli chodzi o pozycjonowanie. Kanibalizacja treści to właśnie problem, który może negatywnie wpływać na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania. Co to jest kanibalizacja treści, jakie skutki może ona za sobą nieść?

Kanibalizacja treści

Co to jest kanibalizacja treści?

Kanibalizacja treści brzmi na pewno bardzo przerażająco, poniekąd sytuacja taka może przerażać, ponieważ będzie ona pociągała za sobą bardzo dużo negatywnych skutków. Jest to zjawisko, które polega na optymalizowaniu kilku podstron określonej domeny pod takie samo słowo kluczowe, co więcej będą one zawierały bardzo podobne do siebie treści. Zjawisko takie będzie powodowało sytuację, w której po wpisaniu frazy kluczowej w wyszukiwarkę raz pojawi się jedna witryna, a innego razu druga. Można więc powiedzieć, że będą one w pewnym sensie zamieniały się miejscami, ponieważ algorytm Google nie będzie w stanie ich odróżnić, zjawisko to może pociągać za sobą wiele negatywnych skutków, które będą wpływały na pozycjonowanie takich witryny.

Co sprawia, że pojawia się kanibalizacja treści?

Jeżeli chodzi o przyczyny, które mogą powodować powstanie problemu jakim jest kanibalizacja treści to zazwyczaj będą to zjawiska takie jak tworzenie treści do siebie bardzo zbliżonych co można nazwać duplikacją, albo optymalizowanie więcej niż jednej podstrony pod dokładnie takie samo słowo kluczowe, nieodpowiednie ilości tagów, a nawet linkowanie wewnętrzne, które będzie nieodpowiednie i błędne. Warto więc zwrócić uwagę na to w jaki sposób przeprowadza się te działania, aby nie dopuścić do sytuacji, w której właśnie dojdzie do pojawienia się tak dużego błędu jakim jest kanibalizacja treści.

co to jest Kanibalizacja treści

Co zrobić, kiedy kanibalizacja treści wystąpiła?

W sytuacji, kiedy doszło do kanibalizacji treści, trzeba natychmiastowo podjąć działania, które sprawią, że sytuacja taka zniknie jak najszybciej. Najlepiej będzie działanie to zlecić specjaliście od pozycjonowania, który bardzo dobrze zna się na prowadzeniu takich działań i posiada on odpowiednie doświadczenie z podobnymi problemami. Oczywiście podejmowane działania będą zależały od tego jaki dokładnie błąd się wkradł. Czasem dobrym rozwiązaniem może być po prostu rozróżnienie treści to znaczy sprawienie, aby nie były one do siebie podobne. Innym rozwiązaniem będzie połączenie tych treści, czyli treści podobne będą miały jeden adres. Oczywiście to, które z tych działań będzie najlepsze i najbardziej korzystne podejmie osoba odpowiedzialna za naprawę tego błędu i która dobrze zna się na takim działaniu. Warto więc zwrócić się w takiej sytuacji do osoby, która doskonale wie co robić.

Jak tworzyć teksty sprzedażowe?

Tworząc teksty sprzedażowe należy pamiętać, że będą one nieco różniły się od innych tekstów. Muszą one bowiem angażować odbiorcę i zainteresować go danym produktem czy usługą. Osoba, która będzie odpowiedzialna za stworzenie takiego tekstu powinna być na bieżąco z konkurencją, a także doskonale powinna znać ona potrzeby i wymagania odbiorców. Konsumenci spotykają się na co dzień z bardzo dużą liczbą przekazów reklamowych i można powiedzieć, że są oni wyczuleni na fałsz i różne triki, którymi posługują się osoby zajmujące się reklamą. Dlatego też bardzo ważne jest, aby tworzyć tekst w taki sposób, by nie były one nachalne i nie nakłaniały konsumenta do dokonania zakupu, a jedynie zainteresowały go danym artykułem.

Przede wszystkim więc należy zachować prostotę, która jest kluczem do sukcesu. Oczywiście wpis w żadnym wypadku nie może być mało wartościowy, musi być on nasyconym użyteczną informacją, która będzie potrzebna odbiorcy. Co więcej tekst musi być dla potencjalnego klienta ciekawy, ponieważ wzbudzenie w nim zainteresowanie to już połowa sukcesu. Osoba, która pisze taki tekst doskonale powinna znać produkt, ale także osoby do których kieruje komunikat, ponieważ musi ona dopasować swój język do języka jakim posługuje się adresat.

Click to rate this post!
[Total: 0 Average: 0]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *