Słowa na wagę złota! Czy buzz marketing jest popularny w domach mediowych?

W czasach, kiedy Internet nie cieszył się jeszcze popularnością, opinie o produktach i usługach przekazywano w formie ustnej. Droga danej rekomendacji była wówczas znacznie dłuższa niż w przypadku tych przekazywanych za pośrednictwem przestrzeni wirtualnej. Dlatego dzisiaj siła wzajemnych poleceń jest silniejsza niż jeszcze kilka lat temu, mimo że już wówczas miała odgrywała niemałą rolę w kształtowaniu postaw zakupowych.

Marketing szeptany skutecznym narzędziem marketingowym

Marketing szeptany to współcześnie jedna z fundamentalnych gałęzi promocji, po którą chętnie sięgają zarówno startupy, jak i znane marki. Kluczowymi cechami  działań, które decydują o ich popularności jest szybkość, skuteczność i relatywnie niskie nakłady finansowe wymagane do uruchomienia kampanii. Z tego względu buzz marketing jest popularny w domach mediowych oraz firmach samodzielnie zarządzających inicjatywami promocyjnymi.

Rekomendacje najlepszą reklamą

Wbrew  pozorom marketing szeptany to nie tylko mnożenie spamerskich wpisów na temat danego produktu, czy usługi. To też świadome zarządzanie promocją marki. To zaawansowane kreowanie profesjonalnej strategii ,która powinna być poprzedzona analizą miejsc, w których publikowane treści będą skuteczne docierając do pożądanej przez nas grupy docelowej. Publikowanie odpowiednio zredagowanych wypowiedzi w precyzyjnie określonym według potrzeb naszej kampanii potrzeb może być początkiem budowy sieci poleceń i rekomendacji. Może ona tworzyć silne zaangażowanie wokół naszej oferty. To doskonałe narzędzie sprzedażowe nie tylko pod kątem pozycjonowania, ale również w perspektywie działań wizerunkowych i wzrostów efektowności innych działań. Między innymi właśnie z powodu wielkowymiarowej siły oddziaływania marketing szeptany cieszy się popularnością w domach mediowych zarówno, jako samodzielne działanie marketingowe, jak i element wielkich kampanii opartych na różnych kanałach komunikacji.

Click to rate this post!
[Total: 3 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *