Redesign strony internetowej

Strona internetowa to absolutna podstawa współczesnej działalności biznesowej. Firmy, które nie posiadają własnego miejsca w Internecie często są skazane na anonimowość, a tym samym na porażkę. Dlatego firmy dokładają wszelkich starań, żeby ich strony internetowe były możliwie najbardziej doskonałe. Często decydują się, więc na redesign. Jak się przygotować do zmiany layoutu oraz jak go przeprowadzić właściwie. Mamy kilka podpowiedzi!

Dlaczego właściciele stron internetowych decydują się na redesign stron? Zazwyczaj łączy się to z niezadowalającymi wynikami w Google Analytics – niskim współczynnikiem konwersji, czy wysokim współczynnikiem odrzuceń, złą opinią o naszym serwisie od klientów lub problemami z pozycjonowaniem serwisu. Często potrzeba przebudowania strony www wynika też z rozwoju naszej firmy, czy zmiany zakresu działalności.

Nie bazuj na emocjach i odczuciach

Zamiana szablonu strony internetowej nie powinna wynikać z subiektywnych odczuć i wrażeń. Taka decyzja powinna być poparta analizą i merytorycznymi informacjami na temat funkcjonowania świata online. Dlatego tego typu proces powinni nadzorować profesjonaliści skupieni wokół kreowania środowisk internetowych, dzięki czemu nasze zmiany na stronie nie będą dziełem przypadku.

Zadbaj o UX

User experience to hasło, które zdominowało świat Internetu, dlatego przyjazna dla użytkowników strona to podstawa sukcesu w świecie online. Dbałość o UX to podstawa redesignu, bowiem ten aspekt strony odpowiada za satysfakcję użytkowników z korzystania z serwisu.

Testuj, sprawdzaj i zarabiaj

Często to, co nam się wydaje poprawne, dalekie jest od efektywnego. Dlatego redesign serwisu warto oprzeć na testach AB. Czasami niewielka różnica w kolorystyce lub inaczej skomponowane Call to Action może decydować o sukcesie lub braku sukcesu strony. Warto, więc wszelkie decyzje podejmować w oparciu o badania i analitykę wyników, dzięki czemu serwis będzie wygodny w użytkowaniu i intuicyjny.

Widoczna strona to popularna strona

Trzeba pamiętać o tym, że nowa strona musi spełniać nawet najsurowsze oczekiwania Google, co zapewni nam widoczność. Warto na etapie planowania zmian na stronie zaplanować również uzupełnienie treści, dzięki czemu witryna będzie się lepiej pozycjonowała.

Redesign strony to wieloaspektowy proces, który jest niezwykle ważnym momentem naszej widoczności online. Dlatego to ważne przedsięwzięcie warto zrobić w oparciu o solidna wiedzę lub fachowe doradztwo.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *