Marketing szeptany dla małej firmy – jak to zrobić?

Duże spółki wydają na marketing szeptany miliony. A jak może go przeprowadzić mała firma, która nie ma takiego budżetu?

Na początek dobra wiadomość:

większość klientów rzadziej poleca produkty globalnych marek niż lokalne firmy.

Najczęściej wymieniamy się ze znajomymi rekomendacjami w drobnych, codziennych sprawach i podpowiadamy im:

  • gdzie w okolicy naprawić komputer?
  • Jaki mechanik samochodowy jest najlepszy w mieście?
  • Do której pizzerii warto iść z dziewczyną?

Tysiące takich codziennych rozmów to świetna okazja do tego, by w organiczny sposób uzyskać marketing szeptany dla swojej firmy.

Obsługa klienta ponad wszystko

Najprostszy sposób, by klienci o Tobie mówili? Niech będą zadowoleni z obsługi!

Przykład: każdy, kto robił prawo jazdy, wie, że gdy trafi na najlepszą w mieście szkołę jazdy, nawet jeśli przy okazji najdroższą, to będzie polecał ją każdemu osobiście i w internecie.

Marketingowe sztuczki mogą przyciągnąć zdezorientowanych klientów, ale  zadowoleni użytkownicy będą naprawdę szczerze polecać dane miejsce znajomym.

Networking, czyli wyrabianie kontaktów

W przypadku małego biznesu warto zadbać o to, by w lokalnej społeczności firma kojarzyła się jako pierwsza z daną usługą. Właściciel może udzielać się na eventach networkingowych – warto wcześniej sprawdzić, czy są tam już obecne inne firmy z danej branży. Można też sponsorować i współorganizować wydarzenia związane z produktem lub usługą. Np. producent odzieży reklamowej może ubierać lokalną drużynę sportową, a wegańska cukiernia zorganizować targi słodyczy bez cukru. Podobnie jest z marketingiem szeptanym w sieci: warto założyć grupę lub kanał związane ze swoim biznesem w danej okolicy, zanim zrobi to ktoś inny.

Nie zaniedbuj marketingu szeptanego w Google

Może się wydawać, że w przypadku lokalnego biznesu liczą się ulotki zostawiane na mieście lub opinie przekazywane z ust do ust, a nie obecność w wyszukiwarkach. To błąd! Coraz więcej osób, zamiast pytać znajomych o to, jaki jest najlepszy klub czy restauracja w mieście, wpisuje to pytanie bezpośrednio w wyszukiwarkę. Warto pamiętać, że coraz częściej w biegu czy w samochodzie korzystamy z wyszukiwania głosowego. Później klienci nie mają czasu wczytywać się w listę wyników wyszukiwania. Liczą się dla nich:

  • wyniki widoczne na mapie Google;
  • wszystkie detale dostępne bezpośrednio z poziomu wyszukiwarki: telefon, godziny otwarcia;
  • feature snippets i wyniki video, czyli dostępne ponad wynikami z wyszukiwarki filmy i dane. Jeśli z wszystkich firm w mieście tylko jedna jest tam obecna, to wielu klientów zaufa jej bardziej niż konkurencji. Jeśli do tego obok od razu znajdzie telefon, godziny otwarcia i zdjęcia, to wybranie tego lokalu ponad inne będzie po prostu najłatwiejszym wyborem. A o to przecież chodzi.
Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *