Marketing na forach – najlepsze źródło pozyskania klientów

Rozwój sieci internetowej w ostatnich dwudziestu latach spowodował liczne zmiany w wielu dziedzinach życia. Dotyczy to także marketingu, dla którego otworzyło się wiele nowych możliwości i obszarów działania. Jednym z nich są fora internetowe.

Fora obszarem dyskusji

Fora internetowe są jednym z pierwszych obszarów wymieniania opinii i prowadzenia dyskusji w Internecie. Przez lata ich charakter i wygląd uległy ewolucji. Pojawiły się media społecznościowe. Jednak mnogość forów i ich różnorodny charakter sprawiają, że są one nadal chętnie używane przez internautów. Właściwie to trudno znaleźć branżę, która nie dysponowałaby forami na swój temat. Dlatego właśnie stały się obszarem prowadzenia rozmaitych kampanii marketingowych.

Marketing szeptany na forach

Tak naprawdę fora internetowe są najchętniej i najczęściej używane przez specjalistów od marketingu szeptanego. Popularna „szeptanka” stała się świetną alternatywą promocyjną dla tradycyjnych metod reklamowania produktów. I co najważniejsze, jest też przy okazji zdecydowanie tańsza. Marketing szeptany to publikowanie na forach ( i nie tylko) wpisów z opiniami na temat danej marki i jej produktów czy usług. Oczywiście obszarem działania „szeptanki” są też portale społecznościowe, ale fora nadal najwięcej możliwości na publikację opinii. Często kampania w ramach „szeptanki” sama się nakręca. Odpowiednio zainicjowana dyskusja będzie się toczyć naturalnie, prowadzona przez internautów.

Działania eRzecznika na forach

Kolejną możliwością wykorzystania forów internetowych do celów marketingowych jest instytucja eRzecznika. Jest on oficjalnym przedstawicielem danej marki w Internecie. Jednym z jego głównych obowiązków jest właśnie monitorowanie tych forów, gdzie mogą toczyć się dyskusje na temat danej marki i jej branży. Dobry eRzecznik powinien na bieżąco czytać wpisy i odpowiadać rzeczowo na wątpliwości i pytania internautów. Takie działanie pozwoli niewątpliwie podnieść prestiż marki i zbliżyć do siebie klientów.

Fora przydatne dla innych działań

Wszystkie wymienione powyżej działania mają bez wątpienia pozytywny wpływ na pozyskiwanie nowych klientów. Fora mogą służyć także innym formom marketingu. Mogą na nich być publikowane linki do stron, na których znajdują się informacje z zakresu content marketingu czy influencer marketingu. To bardzo duża dawka skutecznych działań marketingowych.

Click to rate this post!
[Total: 2 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *