Jak tworzyć teksty sprzedażowe?

Teksty sprzedażowe to jedno z najpotężniejszych narzędzi, które może korzystnie wpłynąć na zyski firmy. Należy wiedzieć jak pisać takie treści, które muszą spełniać oczekiwania odbiorców naszych produktów i usług. Jakie cechy powinny posiadać efektywne teksty sprzedażowe?

Ciekawa treść sprzedażowa

Pamiętajmy, że nikt nie lubi nudy. Odrzucamy od siebie nudne książki. Tak samo potencjalny klient nie będzie chciał czytać tekstów, gdzie nuda powiewa już na odległość. Budując treść sprzedażową skupiajmy się na tym, że za każdym razem musimy obudzić w kliencie ciekawość. Zróbmy wszystko, żeby klient poczuł, iż dany produkt lub usługa jest jedyna w swoim rodzaju i nic nie jest w stanie jej zastąpić. Przy czym pamiętajmy, że nie można z tym wychwalaniem swoich produktów zbytnio przesadzać. Wzbudzenie zainteresowania potencjalnych klientów nie jest łatwe. Można jednak to osiągnąć, jeżeli będziemy stosowali się do poszczególnych wskazówek:

  • utworzenie listy tematycznej,
  • stworzenie treści związanych z konkretną informacją i produktami/usługami, jakie znajdują się w naszej ofercie,
  • zdefiniowane problemów klienta.

Prosty tekst

Każda osoba tworząca tego rodzaju treści musi pamiętać o prostocie. Jeżeli chcemy pozyskać klientów, zawsze musimy używać języka zrozumiałego dla wszystkich. Dotyczy to zarówno wybitnych profesorów na wyższych uczelniach, jak również młodych ludzi uczęszczających do szkoły podstawowej. Jeżeli będziemy silić się na skomplikowane, techniczne opisy, to możemy być pewni, że w ten sposób na pewno nie zyskamy, a jeszcze więcej stracimy. Tak, najnowszy telefon ma wspaniałe rozwiązania technologiczne, które zasługują na uwagę. Jednak nikt nie będzie chciał go kupić, jeżeli jego opis będzie wybitnie skomplikowany. Tak, jest to cudo techniki, jednak dajmy znać klientom, że jest on bardzo prosty w obsłudze. Pamiętajmy również o budowie zdań. Im są one krótsze, tym lepiej dla odbiorcy. Zdania wielokrotnie złożone w treściach sprzedażowych nie są wskazane.

Rozmowa z klientem

Warto zwracać się do klientów na “Ty”. Nie oznacza to braku szacunku. Wręcz przeciwnie. Sprzedawca traktuje potencjalnego klienta jako swojego przyjaciela, komuś mu bardzo drogiego, serdecznego. Prowadźmy z nim uprzejmą konwersację. Potwierdzajmy, że chcemy pomóc mu w pozbyciu się problemów. Nigdy nie można klienta traktować jako zbiorowość, tylko jak pojedynczą jednostkę, która ma imię i nazwisko. W ten sposób klient poczuje się bardziej doceniony.

Język klientów

Starajmy się poznać język klientów. Tak, inaczej mówią do siebie młodzi ludzie, a jeszcze inaczej mówią do siebie emerytki, które spotykają się na wspólnych plotkach na ławce w parku. Jeszcze inaczej będzie mówił do nas profesor z wyższej uczelni. Mając sprecyzowaną grupę odbiorców należy poznać ich slang, dzięki czemu będzie łatwiej nam zaoferować dany produkt w sprzedaży. Dla młodzieży możemy być koleżkami z podwórka, który np. doskonale rozumie znaczenie słowa “dzban” w ich slangu. Dla szanownych seniorek możemy być uprzejmym sprzedawcą o wysokim poziomie kultury osobistej i szarmancją.

Tu i teraz

Klient przegląda naszą ofertę i zastanawia się nad zakupem. Wszystko wskazuje na to, że za chwilę będzie miał zamiar opuścić naszą stronę www. Możemy być pewni, że więcej już tutaj nie wróci. Należy więc zrobić wszystko, aby zatrzymać go na stronie i nakłonić go do zakupu. Pomogą nam w tym treści, które jasno dadzą do zrozumienia, że jest to oferta obowiązująca tylko tu i teraz. Warto więc przy ofercie umieścić takie punkty, jak:

  • ilość przedmiotów lub usług jaka pozostała do zakupu (im mniejsza, tym lepiej),
  • czas oferty – kiedy dokładnie ona wygaśnie,
  • kiedy cena ulegnie zmianie (na wyższą).

Tego typu informacje muszą być widoczne na stronie (wyraźna ekspozycja). Już na pierwszy rzut oka po wejściu w daną ofertę klient zauważy, że nia ma zbyt długo czasu do namysłu.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *