Jak (legalnie) zbudować bazę do newslettera i co wysyłać?

Każdy, kto zaczyna przygodę z biznesem on-line, prędzej czy później przeczyta o newsletterach. Okazuje się, że trzeba je mieć:

w skrócie: newsletter i świetnie sprzedaje i świetnie promuje blogowe treści. A to dwie najważniejsze rzeczy!” – pisze marketerka Kasia Pszonicka.

Skuteczna strategia e-mail marketingowa zamienia rozważających zakup w klientów, a kupujących po raz pierwszy – w stałych klientów. Można przy tym zautomatyzować cały proces. – dodaje Neil Patel.

„Większość ludzi zajmujących się marketingiem on-line nie zauważa najważniejszego. Social-media, reklamy i inne sztuczki to kropla w morzu, w porównaniu do siły, jaką ma lista mailingowa.” – podkreśla w swoim podcaście Amy Porterfield.

Być może nadal nie jesteś przekonany. Wydaje Ci się, że Twój biznes jest za mały (lub zbyt duży) na newslettery. Że nikt tego nie będzie czytał.

Wejdź jednak na dowolną stronę sklepu internetowego, firmy, gazety. Co je łączy? Każda z nich ma możliwość zapisania się na newsletter. Dlaczego?

  • W ten sposób może na bieżąco informować o najważniejszych promocjach czy zdarzeniach. Nie trzeba polegać na Facebooku czy reklamie – wystarczy e-mail.
  • To kanał do komunikacji bezpośrednio z najwierniejszymi klientami. Ucieszą się, gdy przed innymi dowiedzą się o promocji lub zmianach w firmie!
  • Dobrze zaplanowany e-mail marketing to najskuteczniejsza forma reklamy internetowej.

Nie ma więc wątpliwości co do tego, że warto mieć bazę mailową i wysyłać newsletter. Tylko jak zacząć?

Jak zbudować bazę do newslettera?

Jedną z pierwszych porad, jakie zazwyczaj padają odnośnie bazy e-maili, jest: załóż ją jak najszybciej. Czas pozwala najskuteczniej zbudować długą listę mailingową. Pozyskanie tysięcy adresów e-mail w ciągu dni czy tygodni jest bardzo trudne, ale daj sobie kilka miesięcy lub lat, a w końcu do tego dojdziesz. Warto jak najszybciej zbudować podstawową bazę e-maili – gdy masz już opcję zapisu  do newslettera na stronie, chętni będą przybywać z czasem, organicznie poszerzając Twoją listę.

Swoją listę mailingową możesz zacząć od klientów firmy, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie informacji marketingowych drogą e-mailową. Być może w Twojej działalności jest moment, gdy podpisujesz z klientem umowę lub dajesz mu do wypełnienia zgodę RODO. Jeśli podaje wówczas e-mail, zamieść tam możliwość zapisania się jednocześnie na newsletter. Okienko zapisu powinno znaleźć się też na Twojej stronie internetowej. Możesz wbudować taki segment do e-maili rozsyłanych do klientów – gdy będą czuli niedosyt, mogą od razu zapisać się na newsletter.

Budowanie bazy do newslettera a prawo

Nikt nie lubi dostawać maili, o które nigdy nie prosił. Dlatego budując swoją bazę kontaktów do newslettera, pamiętaj o kilku podstawowych regułach:

  • Każdy, kto otrzymuje newsletter, musi wyrazić na to zgodę.
  • Na stronie, gdzie znajduje się formularz zapisu, powinna znajdować się polityka prywatności i obowiązek RODO, którą klient akceptuje, zapisując się na newsletter. Gotowe szablony znajdziesz on-line.
  • Daj klientom możliwość łatwej rezygnacji z newslettera.
  • Nie można pobierać ani kupować baz e-mail – właściciele tych adresów nie godzili się na mailing.
  • Jeśli nie masz pewności, czy odbiorca życzy sobie newsletterów, wybierz model „double opt-in”. Adresat musi w nim aktywnie potwierdzić kliknięciem w link, że chce otrzymywać takie wiadomości. To pozwala uniknąć wątpliwości i ewentualnych oskarżeń.
Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *