Dlaczego warto prowadzić marketing na YouTube?

Przede wszystkim największym atutem portalu YouTube jest jego forma – wideo. Jest bardzo atrakcyjna i trafiająca w gusta odbiorców. Doszło do tego, że różne osoby, mające coś do przekazania w formie słownej wolą zobrazować to, przeczytać, przedstawić na YouTube, z powodu jego ogromnego dotarcia do użytkowników. Tutaj można zbudować pozycję eksperta, w przyjazny sposób zaprezentować produkt i zdobyć stałych odbiorców, którzy będą subskrybować nasz kanał.

Okazuje się, że ten portal jest drugą po Google wyszukiwarką na świecie. W miesiącu odwiedza go ponad miliard użytkowników. W ciągu minuty na YouTube umieszczane jest ponad 500 godzin materiałów. Można tu znaleźć dosłownie wszystko, czego szukasz. Potencjał marketingowy jest ogromny, warto go zatem wykorzystać. Jak? Już tłumaczę.

  1. Marketingowy tytuł.

Przemyśl dokładnie tytuł – niech zawiera słowa kluczowe, pod którymi się pozycjonujesz. Można je zamieścić w tytule i w opisie. Częstym błędem jest wpisywanie call to action w tytule. Klient przecież nie będzie szukał Twojego filmu pod hasłem: „kup kosmetyki”. Zastanów się, czego szukają Twoi odbiorcy. Co mogą wpisać w wyszukiwarce i wpisz to samo, żeby trafili właśnie na Twój filmik. Dobrym pomysłem jest zacząć od: „jak..”, na przykład: „Jak nakładać rozświetlacz na policzki”, „Jak wymienić koło w samochodzie”, „jak zdobyć dofinansowanie na rozwój swojej działalności”. Nazwij również plik tak, żeby zawierał słowo kluczowe. Dobrze jest nazwać plik tak, jaki tytuł nosi filmik.

  1. Prowadź kanał.

Fakt, że to jest konkretna praca. Im bardziej popularny kanał, tym więcej jest zajęcia. Z drugiej strony – im większa jest jego popularność, tym bardziej warto. Im bardziej regularnie będziesz wrzucał treści na kanał, tym bardziej Twoi subskrybenci będą się w niego angażować, a ich grono będzie się powiększało. Dlatego, jeśli masz pomysł na cykl, albo film wyjdzie za długi – podziel go na kilka. I wrzucaj systematycznie, co jakiś czas, nie wszystko na raz. Jeżeli na kanale pojawi się kilka filmów na raz, o podobnej tematyce, z reguły odbiorcy obejrzą jeden i pójdą dalej. Internet nie lubi monotonii.

Odpowiadaj na komentarze, zadawaj pytania, wypowiadaj się. Nawiązuj interakcje z subskrybentami, to powoduje, że chętniej będą zaglądali na Twój kanał, bo po prostu Cię polubią.

  1. Polecaj i reklamuj.

To działa jak w przypadku innych mediów społecznościowych. Umieszczaj informację o nowych wrzutach również w innych miejscach, na twojej stronie, w innych social mediach. Jest szansa, że ściągniesz w ten sposób więcej uwagi.

Fajnie jest też, jeśli twórcy wspierają się wzajemnie. Funkcjonuje tutaj zasada wzajemności – polecisz kogoś, jakiś jego ciekawy wrzut, to on poleci Ciebie. A poza tym twoi odbiorcy otrzymają ciekawą propozycję, coś innego, co być może ich zainteresuje. Dzięki temu będą lepiej odbierać Twój kanał.

  1. Pracuj na markę.

Twój kanał może stać się bardzo dobrym narzędziem do promocji marki, ale musisz nad tym popracować. Umieść swoje logo, dopasowane tło, tak żeby było rozpoznawalne. Dobierz kolorystykę na kanale tak, żeby pasowała do kolorów marki. Umieść na swoim kanale odnośniki do innych Twoich mediów. Stwórz miejsce, które będzie pracowało na Twoją rozpoznawalność. Sprawdź jak to wygląda na urządzeniach mobilnych, bo niemal 70% użytkowników korzysta z nich przy oglądaniu YouTube.

Click to rate this post!
[Total: 1 Average: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *